Sunday 29 May 2011

:: SusAH seBelOm KayA RayE ::

Hai readers semua! 
Hari ini aku nak story mory sikit pasal manusia yang sekarang nie dah jadi selebriti,kaya raya, dan menjadi insan terkenal dunia.Kalau aku sebut Bill Gates,, mesti korang dah familiar dan tahu ape sumbangan beliau kan.Tapi sebelum mereka ini berjaya dan menjadi seperti sekarang, kehidupan lampau mereka hanyalah orang biasa yang susah dan kais pagi makan pagi jugak.hehe..Jom cek kehidupan lampau mereka..
BILL GATES
Sebelum bergelar jutawan seperti sekarang, pengasas Microsoft ini pernah bekerja sebagai budak suruhan atau office boy di sebuah syarikat kongres.






SYLVESTER STALLONE
Bro hensem ni mesti korang kenal kan. Yang selalu femes dengan filem-filem aksi beliau.Asalnya dulu bekerja sebagai pembersih kandang singa.






WILLIAM WATKINS
CEO dari syarikat SEAGATE TECHNOLOGY, pembekal hard disk utama di dunia.Sebelum berjaya ,William dulu hanyalah seorang jaga(pak guard) hospital sakit jiwa pada waktu malam.






ROBIN WILLIAM 
Aktor ini dahulunya hanyalah seorang pantomin jalanan dan beraksi di kaki lima untuk mencari rezeki.




JENNIFER ANISTON 
Aktres cantik yang memang seksi dan terkenal nie dulunya hanyalah seorang pelayan restoran.







ROD STEWART
Sebelum terkenal sebagai penyanyi, Rod Stewart pernah bekerja sebagai penggali kubur.







MICHAEL DELL
Pengasa perusahaan DELL COMPUTER ini satu ketika dulu hanyalah seorang tukang cuci pinggan di sebuah restoran Cina.





BRAD PITT
Ohoi...Ensem betul laki angelina jolie erh..Pelakon kegilaan ramai wanita ni dulu bekerja sebagai penarik peti sejuk.Selain itu,dia pernah menjadikan sut ayam sebagai kostum untuk menarik pelanggan di sebuah restoran bagi mencari wang tambahan,







Okeh dear! Itu baru sikit ok.Banyak lagi manusia yang sekarang nie berjaya dan kaya raya yang dahulunya amat susah hidupnya.Kita boleh jadi macam mereka kalau sanggup berusaha,tanggung risiko dan tidak berputus asa.
Sayonara~

3 comments:

nelly said...

fuyoo dorang !

RedVixen said...

wah! tak sangka :D

Ash Shikano said...

nelly : gempak kan.. ^^

musang : sangka kan lah..kih3