Tuesday 1 February 2011

One Litre Of Tears

  Salam semua.. selamat petang. Hari ni dah masuk bulan baru. Bulan Februari.!! Azam saya bulan nie ialah jadikan hari ini lebih baik dari semalam dan tingkatkan disiplin diri..( tiap-tiap bulan buat azam,.pelik..hehe) Sempena cuti mid-sem aka chinese new year nie, saya selongkar lar folder-folder lama. BOsan tak tahu nak buat ape kat rumah. (padahal assignment belambak,hehe).

  Al-kisah.. saya terjumpa lar cerita drama jepun ni. tajuk drama nie " ONE LITRE OF TEARS" . Confirm korang da pernah tengok kan sebab criter ni dah lame pom, cume saya jer out to dated sikit.(sikit je eh,hehe).
Tanpa buang masa saya layan lar ...


  Drama jepun nie sebenarnya based on citer benar yang berlaku kepada Kito Aya. Aya nie seorang gadis biasa dan high school sudent yang aktif. Ayah Aya pemilik kedai tauhu dan ibunya health consultant. Aya ade 3 orang adik. Aya selalu terjatuh dan berperangai pelik. Dari situ lar dye didapati menghidap penyakit saraf otak dan tidak dapat di ubati.Criter ni based on diari yang ditulis Aya ketika dye berusaha meneruskan hidupnya sehingga lah dye tak dapat menggerakkan tangan lagi.

  Yang bagusnya, at first Aya tak boleh terima kenyataan, tapi dengan sokongan family dan kawan-kawan dye, dye dapat tangani penyakit dengan tabah dan ketika umur 25 tahun, Aya meninggal dengan tenang. Tyme tengok criter ni, sekotak tisu saya duk pegang, memang sedih giler lar. Dah lar bab-bab air mata ni, saya dermawan sikit.(hehehe).

heroin : Sawajiri Erika as Ikeuchi Aya

hero : Nishikido Ryo as Asou Haruto
  Antara bait-bait diari AYA..

It’s Ok To Fall Down.
Anyway, We Can Still Get Up, Isn’t That A Good Thing?
While Falling Down Look Up The Sky.
The Blue Sky High Up My Head, Seems So Wide And Limitless
Can You See It Smiling At You?
I Am Still Alive.


Live ON

Okeh! sape-saper nak layan gak, jom-jom!(^__^). Pastikan pegang tisu banyak tau.hehe.
SEE YA~ sayonara~~

1 comment:

Saidah Manan said...

shikin,
pas matrik ari tu
ambe pun melayan citer ni
Ya Allah,
manyak sedih maa...
suke semangat aya n
sokongan padu family