Friday 8 July 2011

Hello kitty.. kawai!



     Mase kecik2 dulu, suke sangat kucing comel hello kitty nie..Selalu aje beli sticker pastu tampal kat basikal, punyalah bangga tayang kat semua orang. Tapi orang lain lagi ganas, ditampalnya sticker dragon ball, batman, superman,,, Konon ganas lah..Tapi hello kitty super cute..Comel aje.. intro ntah pape..ngehhehe..

     Permainan Hello kitty ni rupenya berasal dari Jepun dan telah terkenal di seluruh dunia. Aku langsung tak terpikir Hello kitty ni seekor kucing, aku just ingat ianya anak patung. Hello Kitty ni adalah salah satu watak fiksyen yang dihasilkan oleh Syarikat Jepun Sanrio dan yang paling popular di syarikatnya.

     WAtak Hello kitty  merupakan kucing putih bercirikan bow atau perhiasan lain pada telinga kiri dan tanpa mulut semestinya. Jangan korang duk memandai nak letak mulut, buruk jadinya,..

     Hello kitty asalnya muncul sebagai barang tarikan gadis muda dalam bentuk aksesori seperti dompet,beg dan macam-macam lagi. Tapi aku minat sticker je,,ngehhehe

     Hello kitty telah diberikan nama inggeris kerana budaya British adalah sangat popular dengan gadis-gadis jepun pada waktu penciptaanya itu.

     Dunia fiksyen Hello kitty ini lengkap dalam satu kelompok kumpulan kawan-kawan dan ahli keluarga. Malahan pada 2004 Hello kitty telah mempunyai seekor binatang peliharaan ianitu kucing yang diberi nama Charmmy kitty hadiah dari bapanya George White dan jugak seekor hamster Sugar namanya hadiah daripada pakwenya Dear Daniel.
kanokino.blogspot.com
george white, ayah nya..



Hello kitty pom ade pakwe beb,,.. Siap satu family dengan pets lagi. Semoga happy sentiasa yerk Hello kitty.hehe.. Nak kawen jemput lah gua! Haha..

Hello kitty cute! Meow2…

6 comments:

....~MissMarshmalloW..~ said...

ellow kitty...comelll

http://www.mallowello.blogspot.com/

ishiko said...

dulu dkt ntv7 ada citer hello kitty an ^^

nelly said...

Hllo Kitty ? nelly suka emily ..
hahaha

hamzah ian said...

teringat zaman dulu2.. hehe

Ash Shikano said...

missmarshmallow : comel kan..hehe

ishiko : a'aa..ade,tapi ak x layan..haha

nelly : haha, nelly memng hntu nelly lor..

hamzah : hehe..zaman bebudak,..

vampire's lovex said...

kau tengok tak cter hello kitty ni kat tb ?

aku tgk ohhhh rasa nak suruh mak aku bela sekor je hahaha