Tuesday 19 April 2011

:: SeRiuS!! ::


    Ape khabar semua?! Oleh kerana ketensionan study, maka aku buat entry baru.Padahal sebelom nie aku dah janji dengan diri aku dah taknak online. kejap je erh,...plis2..
    Oleh kerana dah janji, maka kalau tak tunai maka munafik namanya. Oleh itu ini adalah entry last aku.maybe last untuk bulan nie sebab aku akan exam dari minggu depan sampai awal bulan lima. So tak dapet la aku nak mengadap blog lagi, dah takleh nak bw dan takleh nak menyibok dekat blog2 kekawan blogger laen..aisey~ sedey pulak. Papepom, moge korang semua happy2 selalu. 
    Dengan ini aku dengan rasa rendah hati akan PUASA yakni never ON :

    Agak-agak aku boleh tepati tak janji? haha,.,,INSYAALAH..So sempena minggu study week ni hangpa semua wajib!!! :
    Seriusly aku pernah nangis time study.Nape? sebab tension dan rase tak yakin dengan diri sendiri. Takut takleh score.As a student, kalau dah studi, pastu tawakkal, ingat ALLAh,kalau dah usaha,pasti akan membuahkan hasil..
     Bace buku! wajib! bukan buku je..Segala lecturer notes,past year question dan segalenya. Membaca itu jambatan ilmu. Mase masih banyak lagi, so bace buku dan buat nota.!
    Kalau ade sebarang kemusykilan,pergilah berjumpa lecturer.Jangan pergi mengampu pulak,nak lulus,buat segale benda tak baik..PLEASE DON'T DO THAT!
    Cara nie pom bagus dalam mencemerlangkan diri. Bile kita ade ilmu dan kite share maka makin bertambah ilmu. Sharing is caring kan. So,jangan kedekut ilmu. Aku kadang-kadang kalau orang ajak studi grup,aku tolak elok2,sebab aku bolom studi,orang expect too much, dan better low profile, tapi seriusly aku tak pandai la.(ape masalah aku ni,merepek jer..hehe)
    Nak berjaya!?? ikut cara kat atas. Cakap banyak tak guna kalau tak buat kan.pepatah mengatakan  "Cakap tak serupa bikin".hehe

    Dear readers and friends, all the best semua. Berusaha selagi termampu, lepas berusaha jangan lupe untuk berdoa, lepas berdoa bertawakkal lah kepada ALLAH. Setiap dugaan yang datang, bersabarlah kerana ALLAH bersama dengan orang yang sabar. Setiap masalah yang diturunkan kepada kita, adalah tanda kasih ALLAH, mungkin kita alpa dan leka, jadi ALLAH turunkan masalah supaya kita kembali kepadaNYA. Kita patut bersyukur kerana rahmat ALLAH sentiasa melimpah ruah, cume kite je yang bodoh sombong melupakan nikmat yang diberikan.
    Kawan-kawan! Selamat menempuhi final exam! Jumpa lagi bulan depan.. May Allah bless all of us!
Assalamualaikum..


14 comments:

strawberrycincau said...

BEST OF LUCK DEAR!!!! syg kamu ketat2... keh3...;p

Fauzie Jasmani said...

Good Luck!

Singgah gegar sini..salam kenal..nak follow boleh?

Latest Entry : Jom ExChange Link dengan Blog UpProfits!

and : Let's Make Malaysia the FB Capital of the World!

Hashira Yusoff said...

yelar...kamu pun study rajin2 ye.. namo nanes2.. nanes2 tular yg dpt DL. huhuhu..

--> selain daripada hari raya, hari nak exam la orang minta maaf.

astkin said...

all da besh~~
belajar, usaha, jaya~~ :)

nelly said...

all the best kamu !

Ash Shikano said...

@strawberrycincau THanx dear.. syg kamu ketat2 jugk!

Ash Shikano said...

@Fauzie Jasmani thanx..sile folow..nnt sy jejak kamu..hehe

Ash Shikano said...

@Hashira Yusoff haha...malu nye... kamu jugak.,..dapt DL yerk dis sem!

Ash Shikano said...

@astkin thanx dear! fighting!!

Ash Shikano said...

@astkin thanx dear! fighting!!

Ash Shikano said...

@nelly thanx nelly.. ^^

Pembawa_Wacana said...

anda direview..


http://wacanaku2009.blogspot.com/2011/04/bila-blogger-bersatu.html

mcm ni lah said...

comel nye entry ni,. i follow you dan good luck yer,..

mcm ni lah said...

comel nye entry ni,. i follow you dan good luck yer,..