Sunday 13 April 2014

Demand-Jobs in Malaysia

Assalam..

  Pelajar lepasan SPM perlu tahu. Ataupun sekurang-kurangnya ambil cakna. Sebab korang sekarang sibuk nak pilih jurusan pilihan kan. Jadi pastikan pilihan yang di buat sangat tepat dan mejamin masa depan.

  Kekadang, kita ada ijazah , tapi tak dapat kerja, sebab course yang dipilih tidak begitu tinggi permintaannya. Jadi, daripada korang main facebook ker, better bukak a new tab dan cari pasal demand job in Malaysia. Di samping dapat menambah pengetahuan, dapat lah jugak mata untuk laluan masa depan kan. 

  Selain itu, kalau korang ade bukti yang kukuh , andai pilihan korang dipersoal ibu bapa, maka ada bukti untuk meyakinkan. Contoh korang nak masuk bidang teknologi , tapi family suruh masuk bidang kesihatan jadi doctor, pegawai kesihatan dan sebagainya yang korang tak suka, so, buktikan jurusan yang dipilih juga menjanjikan peluang yang luas dan cerah. 

kanokino.blogspot.com


 Gambar  table hijau tu daripada human resource dan jobstreet.com berdasarkan demand di Malaysia. Jadi kita boleh plan, target dan set goals. Tak rugi google2 pasal ni tau. Nanti korang boleh tolong2 kawan2 yang juge masih mencari jurusan sesuai dank orang sendiri dapat tetapkan pendirian ape yang korang rasa bagus dan sesuai dengan minat korang. 

  Yang penting, rajin. Susah dulu awal2 ni nak cari jurusan yang sesuai. Tapi dah korang masuk study nanti… enjoy je la. Student life sangat awesome tau.. 

  Adios .. Salam. 

 sumber :


http://afterschool.my/courses-that-lead-you-to-most-in-demand-jobs-in-malaysia/

No comments: