Saturday 19 April 2014

Panik v1


Hari tu aku naik KTM balik kerja. 
Orang ramai. 
Sampai platform, terus semua meluru ke lif. 
Aku juga. 

Berebut masuk lif untuk ke tingkat satu saja. 
Semua mentaliti dan fizikally macam aku, malas nak panjat tangga. 
Dan, sampai tingkat satu, 
Lif berhenti. 

Pintu tertutup. Tekan butang bukak < > pintu.
Masih.
Tertutup.
Terperangkap.
Penuh satu lif.
Panik dalam diam. 

Yang depan tekan dial.
Bagitahu pak guard kami terperangkap. 
Katenya tolak saja pintu dengan tangan.
Cuba. 
Tak boleh bukak.

Oh pintu lutsinar. 
Orang yang luar nak masuk.
Panik tengok kami tergantung begitu.
Oksigen makin kurang.
Panas. 
Panik dalam diam. 

Dalam hidup aku.
Dua kali aku rasa panik terperangkap.
Macam hari ni. 
Cuma dulu penuh emosi.
Menangis tak henti. 

Aku cerita post lain nanti. 
Jangan lupa datang lagi.
Kat sini.




adios. 


No comments: