Wednesday 12 June 2013

Kawan Vs Cinta

     Aku kenal kau. Lagi awal dari dia kenal kau. Aku rapat dengan kau. Tukar-tukar cerita. Course kita lain lain, jadi banyak cerita kita bicara. Ade yang lawak sedih dan bengong pon ada. 

     Kita jumpa bukan selalu, tunggu ada meeting, baru kita jumpa. Mesej pon kadang-kadang yang penting saja. Sebab tak reti nak mesej berpanjangan. Jumpa lagi syok, boleh gelak sesama , boleh tengok mata ke mata bila bicara tentang serius.

     Tapi , dia muncul akhirnya. Aku tak kata dia rampas kau dari aku. Kau berhak ke atas hidup kau. Kau boleh buat sesuka hati kau. Hidup kau. Cuma kadang-kadang , bila kau mula pinggir persahabatan, aku mula rasa jauh.

     Aku suka kau. Aku takkan suka kau lebih dari kawan, sebab aku dah rase selesa macam kita satu keluarga. Kita rapat macam keluarga. Hadirnya dia, aku nampak kau lain. AKu boleh baca gerak geri kau walau kau nafi kau tak suka dia. Kau cakap kau pon kawan saje dengan dia, tolong, jangan tipu aku. Aku boleh baca kau. 

Aku tahu mustahil kau bace ni, haha

     Tapi , jujur, aku dengki,jeles. Bila kau dah mula lebihkan dia. Bila kau dah mula lupa akan kita. Aku tahu aku bukan sape-saper dalam hidup kau. Tapi kalau kau ade masalah dengan dia, jangan cari aku. Sebab aku tak sanggup dengar kau cerita pasal dia dan kau. 

     Kau cakap kau suka dia macam kawan saje. Tapi tiap malam kau keluar makan sama. Kau banyak tipu aku pasal hubungan kau dan dia. Tapi kau sendiri bukak rahsia tipu kau. Tapi aku buat selamber saje. Takut nanti kau terasa. 

     Buat kau, jangan lupa persahabatan kita. Andai dia jodoh kau, aku doakan kau bahagia. Andai kau tak lama dengan dia, andai kau putus kasih dengan dia, takpe..aku ade nak pinjam telinga dengar masalah kau. 

Buat kau. jangan lupa aku. tu je.. 


1 comment:

Farah Waheda Wahid said...

berikan dia sedikit masa...